Monday, July 19, 2010

Product Liability Insurance




Product Liability Insurance

Bahasa English
Every product carries a risk
Any business that manufactures or handles products can become mired in a costly and protracted product liability claim at any time.
Every link in the chain of commerce is at risk. Whether your company is a producer, wholesaler, vendor, supplier or exporter, product liability claims are a real and potentially debilitating danger.
Claims may arise for any number of reasons, including defects in design, manufacturing, quality control, labeling, packaging, storage, transportation or handling. Even if your products are free from defects, innocence is not a shield. In some jurisdictions the deliberate misuse of a product is valid grounds for a liability claims.
If a liability claim is not valid, the cost in time and resources required to disprove it can still be formidable.
Is your company adequately protected
The stakes for your company are high. Badly managed litigation can cost millions of dollars.
Product liability awards of $1,000,000, or more, are frequent in many jurisdictions. No fault liability for consumer goods is common in North America and Europe. Adding heavy punitive damages on top of actual liability judgments is general practice in some markets.
Every product your company produces or distributes is a potential target for expensive product liability litigation. Product liability extends from the product itself to all packaging, containers, parts and accessories, as well as instructions, warnings, and warranties.
Finished goods manufacturers are also exposed to liability claims arising from sourced components and OEM parts, and vendors, too, are at risk by virtue of the products they sell.
Chartis offers real protection
Given the high stakes, your company shouldn’t take chances when selecting product liability insurance. You need the backing and support of a world-class insurance partner.
Established more then 90 years ago in Shanghai, Chartis is one of the world’s leading property-casualty and general insurance companies. We maintain one of the strongest balance sheets in the industry and a team of 44,000 talented employees located in more then 160 countries and jurisdictions around the world.
Chartis understands the product liability risks your company faces and has the capability to support you whenever and wherever the need arise.
We offer a complete range of ready-made and custom tailored product liability insurance plans that cover your company and its product, and the products you source from your suppliers. Our plans ensure that your products are protected at all times on their journey through the distribution chain, from start to finish.
At your side when you need us
Chartis product liability insurance plans don’t stop at cash disbursements for legal experts also stand by your side to help you to devise defensive strategies and to coordinate legal activities.
If liability is ultimately established, your company may be open to a deluge of additional claims that may each require a unique or separate defense. In this situation, Chartis will help you reach effective settlements that minimize negative impacts on your company’s products and reputation.
Given that global nature of markets today, an international presence is also necessary.
Wherever you do business, Chartis is globally positioned to help you. A comprehensive network of offices in more the 160 countries and jurisdictions can respond to, investigate and defend against international claims individually, quickly and efficiently wherever they arise.

Bahasa Malaysia
Setiap Produk membawa risiko
Setiap usaha yang menghasilkan atau mengendalikan produk boleh menjadi terjebak dalam kewajipan tuntutan produk mahal dan berlarut-larut setiap saat.
Setiap link dalam rantai perdagangan berisiko. Adakah syarikat anda adalah pengeluar, pemborong, penjual, pembekal atau pengeksport, produk tuntutan kewajipan adalah nyata dan berpotensi melemahkan bahaya.
Tuntutan boleh muncul kerana pelbagai alasan, termasuk kecacatan dalam desain, manufaktur, pengendalian mutu, penandaan, pengemasan, simpanan, pengangkutan atau pengendalian. Bahkan jika produk anda bebas dari kecacatan, tidak bersalah tidak perisai. Dalam beberapa bidang kuasa penyalahgunaan yang sengaja produk adalah alasan sah untuk tuntutan kewajipan.
Jika tuntutan kewajipan tidak sah, kos masa dan sumber daya yang diperlukan untuk membuktikan hal ini masih boleh tangguh.
Adakah syarikat anda hanya dilindungi
Permainan ini bagi syarikat anda quality. Buruk litigasi boleh dikendalikan kos berjuta-juta dolar.
Produk kewajipan anugerah sebesar $ 1.000.000, atau lebih, yang sering di banyak bidang kuasa. Tidak ada kewajipan kesalahan untuk barang-barang pelanggan awam di Amerika Utara dan Eropah. Menambah ganti rugi berat di atas penilaian kewajipan sebenarnya amalan umum di beberapa pasaran.
Setiap produk syarikat anda menghasilkan atau mengedarkan adalah target potensial untuk litigasi kewajipan produk mahal. Produk kewajipan membentang dari produk itu sendiri kepada semua bungkusan, bekas, bahagian dan aksesori, serta penggunaan, amaran, dan jaminan.
Pengeluar barang jadi juga terkena tuntutan kewajiban yang timbul dari bahagian sumber dan bahagian-bahagian OEM, dan penjual, juga berisiko berdasarkan produk yang mereka jual.
Chartis menawarkan perlindungan nyata
Mengingat permainan ini tinggi, syarikat anda tidak perlu mengambil risiko ketika memilih produk insurans kewajipan. Anda memerlukan sokongan dan sokongan daripada rakan insurans kelas dunia.
Didirikan lebih dari 90 tahun lalu di Shanghai, Chartis adalah salah satu korban yang terkemuka di dunia-hotel dan syarikat insurans umum. Kami mempertahankan salah satu neraca terkuat dalam industri ini dan pasukan dari 44.000 pekerja yang berlokasi di negara berbakat lebih dari 160 dan bidang kuasa di seluruh dunia.
Chartis memahami kewajipan produk syarikat anda menghadapi risiko dan mempunyai kemampuan untuk menyokong anda bila-bila masa dan di mana-mana keperluan muncul.
Kami menawarkan rangkaian lengkap siap-sumber dibuat dan dirancang khusus produk insurans kewajiban yang merangkumi syarikat anda dan produk, dan produk-produk anda dari pembekal anda. rancangan kami memastikan bahawa produk anda dilindungi pada setiap saat dalam perjalanan mereka melalui rantai distribusi, dari awal sampai akhir.
Pada sisi anda apabila anda memerlukan kami
Chartis rancangan insurans kewajipan produk tidak berhenti pada pengeluaran kas untuk ahli undang-undang juga boleh berdiri di sisi anda untuk membantu anda untuk merancang strategi defensif dan untuk menyelaras kegiatan undang-undang.
Jika kewajipan ini akhirnya didirikan, syarikat anda mungkin terbuka kepada banjir tuntutan tambahan yang mungkin masing-masing memerlukan pertahanan yang unik atau berasingan. Dalam situasi ini, Chartis akan membantu anda mencapai penempatan yang berkesan yang meminimumkan kesan negatif terhadap produk syarikat anda dan reputasi.
Mengingat bahawa alam global pasaran hari ini, kehadiran antarabangsa juga perlu.
Di mana pun anda melakukan perniagaan, Chartis secara global diposisikan untuk membantu anda. Sebuah rangkaian yang menyeluruh pejabat di lebih daripada 160 negara dan wilayah undang-undang boleh merespon, menginvestigasi dan membela terhadap tuntutan antarabangsa secara individu, cepat dan efisien di mana pun mereka muncul.